Інтернет-магазин Опубліковано: 22.06.2016

Яким повинен бути сайт інтернет-магазину в мобільну епоху

Яким повинен бути сайт інтернет-магазину в мобільну епоху

Більше 50% світового трафіку є мобільним, і в деяких розвинених країнах понад 50% замовлень здійснюються з мобільних пристроїв. Частка мобільних користувачів дуже помітна і постійно зростає, тому мобільна версія стала обов'язковою функцією при створенні інтернет-магазину.

Зміст статті
  1. Що таке адаптивна або мобільна версія?
  2. Навіщо потрібна мобільна версія?
  3. Які є варіанти реалізації?
  4. Чи можна зробити адаптивний інтерфейс таким самим, як в мобільній версії?
  5. Як у Хорошопі реалізовано адаптивність?
  6. Чому б не обійтися однією адаптивною версією?
  7. Але ж окрема мобільна версія на окремому піддомені створює проблеми для SEO-просування?
  8. Хто ще використовує окрему мобільну версію?
  9. А мобільний додаток?
  10. У чому мінуси окремої мобільної версії?
  11. Чому Google рекомендує впроваджувати саме адаптивну версію?
  12. Чи можна використовувати мобільну версію Хорошопу для інших сайтів?
  13. Як подивитися мобільну версію Хорошопу?
  14. Залишилися питання?

Що таке адаптивна або мобільна версія?

Мобільна версія — це спеціальна версія сайту, яка робить його більш зручним для використання на мобільних пристроях. Користувачі працюють з сайтами на мобільних пристроях зовсім інакше, ніж на десктопних ПК або ноутбуках. Особливості мобільних пристроїв такі:

  • менший екран = менше контенту на одному екрані = потрібно виводити тільки основний;

  • інші органи управління — сенсорний дисплей замість мишки;

  • менше часу на прийняття рішень (часто вони приймаються на ходу або в транспорті);

  • повільніший інтернет і нижча продуктивність пристрою.

Тому для мобільних користувачів потрібен окремий адаптований інтерфейс.

Навіщо потрібна мобільна версія?

Ще в 2013 році в Україні було 3% мобільного трафіку. Але впровадження 3G і активне використання смартфонів і планшетів призвело до того, що зараз, згідно з інформацією Google, частка мобільного трафіку в Україні становить 37%. А згідно з дослідженням WayForPay, близько 14% онлайн-замовлень здійснюються з мобільних пристроїв. І ці цифри постійно збільшуються. Більше 50% світового трафіку є мобільним, і в деяких розвинених країнах понад 50% замовлень здійснюються з мобільних пристроїв. 

Частка мобільних користувачів дуже помітна і постійно зростає, тому мобільна версія стала обов'язковою функцією при створенні інтернет-магазину.

Google та Яндекс піклуються про своїх користувачів, намагаючись показувати їм у результатах видачі більш якісні і зручні сайти. Окрему мобільну версію вони заслужено вважають важливим критерієм якості сайту. Таким чином, наявність мобільної версії дозволяє залучити більше покупців на сайт і, відповідно, збільшити продажі.

Які є варіанти реалізації?

Найбільш поширені два варіанти: єдина адаптивна версія і окрема мобільна. Відмінності між ними добре описано в статті. Ми виділили основні.

  Інтерфейс Код
Мобільна версія Це окрема версія сайту з інтерфейсом для смартфонів і планшетів, яка створюється  без огляду на інтерфейс основного сайту, але з загальними елементами дизайну. Від цього виграє і десктопна версія, адже їй не потрібно підлаштовуватися під мобільну.  В коді мобільної версії немає коду основного сайту, він оптимізований для швидкого завантаження на мобільних пристроях. Складається враження, неначе використовуєш мобільний додаток.
Адаптивна версія Створюється єдиний інтерфейс, який за допомогою верстки адаптується під екрани мобільних пристроїв. Під час проектування такого інтерфейсу необхідно шукати компроміс і враховувати відразу всі пристрої, на яких буде відображатися сайт.  У адаптивної версії один код для всіх пристроїв. Тому на смартфон завантажується весь код основного сайту. Коду більше, він довше завантажується і повільніше працює в браузері смартфону.

Чи можна зробити адаптивний інтерфейс таким самим, як в мобільній версії?

Це складно, і вимагає ще більше програмного — у в адаптивній версії. В окремій мобільній версії простіше зробити інтерфейс максимально заточеним під мобільні пристрої без перекроювання основного сайту.

Як у Хорошопі реалізовано адаптивність?

В Хорошопі є дві різні версії: адаптивна десктопна і мобільна. Десктопна адаптується під різні розміри звичайних комп'ютерів: десктопів і ноутбуків.

 

Та окрема мобільна версія, яка автоматично запускається на мобільних пристроях (смартфонах і планшетах), адаптується під розмір їх екрану.

 

Чому б не обійтися однією адаптивною версією?

Дійсно, можна створити інтернет-магазин з єдиною адаптивною версією під всі типи пристроїв. Але певні технологічні обмеження не дозволяють зробити два різних інтерфейси для комп'ютерів і мобільних пристроїв.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте швидку мобільну версію та інші можливості 7 днів безкоштовно
Залишити заявку
image

Але ж окрема мобільна версія на окремому піддомені створює проблеми для SEO-просування?

Наша мобільна версія відкривається на основному домені, на тих же адресах сторінок, що і основна версія. Вона не створює дублікатів сторінок. Тому проблеми з індексацією немає. Google відмінно оцінює якість нашої мобільної версії і добре індексує сайти. Користувачам не потрібно запам'ятовувати окрему адресу сайту.

Хто ще використовує окрему мобільну версію?

Окрему мобільну версію використовує більшість великих світових і українських інтернет-магазинів: Amazon, Aliexpress, Asos, Zappos, Ikea, Rozetka, Fotos тощо.

А мобільний додаток?

Мобільний додаток вирішує іншу задачу. Згідно зі статистикою, користувачі проводять у додатках 80% часу використання пристроїв, і  лише 20% у браузерах. Але саме в браузерах вони витрачають основні кошти. А додатками користуються в основному для споживання розважального контенту. Тому мобільний додаток потрібен тоді, коли вам потрібен час користувачів. А web-версія — коли вам потрібні його гроші. Так, деякі великі магазини активно просувають свій мобільний додаток. Але це окремий канал продажів, який вимагає окремого маркетингу і просування. Він не замінює мобільну версію, а доповнює її.

У чому мінуси окремої мобільної версії?

Єдиний мінус окремої мобільної версії в тому, що вона більш складна і більш дорога в розробці і підтримці, ніж адаптивна. Саме тому більшість дрібних і середніх магазинів використовують адаптивну версію, а великі магазини — окрему мобільну. Але Хорошоп змінив цю ситуацію, зробивши якісну мобільну версію доступною для магазинів будь-якого рівня.

Чому Google рекомендує впроваджувати саме адаптивну версію?

Google рекомендує адаптивну версію, тому що вона доступніша в реалізації і в ній простіше уникнути типових помилок. Вона доступніша для більшості сайтів, а завдання Google — щоб більшість сайтів були адаптовані під мобільні пристрої. Але всі великі магазини дозволяють собі не прислухатися до цієї рекомендації, тому що у них достатньо ресурсів, щоб реалізувати окрему мобільну версію без помилок. Наша розробка дозволяє пропустити адаптивну версію і реалізувати відразу окрему мобільну без збільшення витрат. Вона доступна всім нашим клієнтам завдяки своїй невисокій вартості.

Чи можна використовувати мобільну версію Хорошопу для інших сайтів?

Безпосередньо — ні. Але у нас є готові механізми міграції контенту з інших платформ на Хорошоп та гнучка система настройки урлів сторінок, яка дозволяє у 90% випадків зберегти старі адреси сторінок вашого сайту.

Як подивитися мобільну версію Хорошопу?

Зайдіть на смартфоні або планшеті на нашу демо-версію або подивіться приклади вже запущених сайтів: online.voronin.ua, wookie.com.ua.

Залишилися питання?

Пишіть нам в чат, на пошту або в Skype: horoshop24.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Коментарі 4

Автор молодець, дякую. В наш час мобільна версія сайту дуже потрібна для підвищення в пошуковій видачі.

Мостюк Сергій, дякуємо за фідбек. Раді бути корисними!

Не будет ли проблем с индексацией сайта, если мобильный и десктопный шаблоны с разным контентом подменяются, а не находятся на домене и поддомене?

Olos Vitaly, Проблем с индексацией нет - проверено уже на многих сайтах. Мы корректно сообщаемых поисковым роботам о том что есть альтернативная версия страницы с помощью заголовка http vary. Все как рекомендует гугл.

Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів