Аналітика Опубліковано: 05.06.2023

Google Analytics 4: можливості, переваги та особливості

Google Analytics 4. Що таке GA4: можливості, переваги та особливості

GA4 — це майбутнє Google Analytics. Це нова платформа, яка використовує дані на основі подій, а не сеансів, як було в Universal Analytics. У нашій статті детально розповідаємо про всі можливості та деталі роботи з Google Analytics 4. 

Зміст статті
  1. Що змінилося у Google Analytics 4
  2. Як перейти з Universal Analytics на Google Analytics 4
  3. Підключення Google Analytics 4 на Хорошопі
  4. Як перевірити коректність налаштування GA4
  5. Електронна комерція в GA4
  6. Звіти в Google Analytics 4
  7. З якими труднощами можна зіткнутися при переході на GA4
  8. Висновок

1 липня 2023 року ресурси Universal Analytics припинять обробляти нові звернення. Це означає, що усім користувачам доведеться перейти на Google Analytics 4. Новий інструмент відстежує весь шлях клієнта на декількох платформах, використовує штучний інтелект та машинне навчання. В підсумку власники сайтів зможуть точніше аналізувати продуктивність свого майданчику на різних платформах. 

Сама думка про перехід на Google Analytics 4 може лякати, особливо якщо Universal Analytics є єдиним аналітичним інструментом, яким ви коли-небудь користувалися. У нашій статті ми розповіли усі важливі деталі, які потрібно знати про GA4 та перехід на нього. 

Що змінилося у Google Analytics 4

На перший погляд, здається, що у GA4 більше варіантів звітів, але багато з цих звітів існує і в Universal Analytics. Їх важко знайти, бо вони приховані за різними вкладками, втім вони є. Якщо ви користувалися обліковим записом Universal Analytics, ви зможете легко працювати з GA4. Декілька речей будуть у різних місцях і деякі функції можуть працювати трохи по-іншому, але дизайн суттєво не змінився. 

Між Google Analytics 4 і Universal Analytics є чотири основні відмінності.

  1. Мультиплатформний вимір. З Google Analytics 4 ви можете збирати дані не лише з вашого сайту, а також з iOS та Android застосунків.

  2. Конфігурація конфіденційності. GA4 зосереджується на захисті даних і має оновлені функції, які допоможуть дотримуватися більшості законів про конфіденційність інформації.

  3. Відстеження подій. Universal Analytics використовує модель вимірювання на основі сеансів і переглядів сторінок, тоді як GA4 базується на подіях. Сеанси можуть зв’язувати дані з окремою особою та відстежувати їх під час взаємодії з вашим сайтом. Дані про події анонімні та пріоритет надається конкретним діям, а не користувачам. Це дозволяє точно відстежувати складні шляхи покупців на кількох пристроях.

  4. Прогностичні показники. Машинне навчання GA4 дозволяє прогнозувати поведінку користувачів у майбутньому, наприклад, ймовірність покупки, відтоку та дохід.

Як ресурси GA4 збирають і обробляють дані

Удосконалений спосіб збирання та зберігання даних дозволяє повною мірою відчути переваги нового типу ресурсів. Замість моделі на основі сеансів, яка групує дії користувачів за певний період часу, новий інструмент обробляє кожну дію як окрему подію. Це дозволяє детальніше відстежувати поведінку користувачів. 

На відміну від свого попередника, GA4 не збирає IP-адреси та не зберігає файли cookie. Важлива деталь — GA4 зберігає дані лише до 14 місяців. Оскільки Universal Analytics і GA4 мають різні моделі даних, ви не зможете перенести зібрану раніше інформацію з UA в GA4. З 1 липня 2023 року власники компаній і маркетологи все ще матимуть право переглядати історичні дані, але нові дані можна збирати лише в GA4.

Як перейти з Universal Analytics на Google Analytics 4

Останнім часом від мʼяких запрошень та пропозицій щодо переходу, Google перейшов до суворих попереджень і зворотного відліку — З 1 липня 2023 року Universal Analytics більше не оброблятиме дані. Таке попередження, разом із запрошенням до «Асистенту налаштувань» нового ресурсу, бачать зараз власники акаунтів Universal Analytics. Для доступу до «Асистенту налаштувань», у вас має бути роль редактора облікового запису.

Якщо ви ще не підключили GA4 до сайту, скористайтеся підказками від Асистенту Google.

  1. Створить акаунт GA4 або зв’яжіть існуючий.  

  2. Перенесіть в нього потрібні налаштування з Universal Analytics.

  3. Підключіть акаунт GA4 до вашого сайту.

Не залишайте перехід на GA4 на останій день. По-перше, вам знадобиться час, щоб звикнути до нового інтерфейсу і налагодити необхідні звіти. По-друге, не забувайте, що ви маєте зв'язати новий ресурс аналітики із усіма сервісами, до яких був підключений старий ресурс.

На що треба звернути увагу при налаштуванні акаунту GA4

Google не переносить історичні дані, які ви отримали під час застосування Universal Analytics. Створення повʼязаного акаунту GA4 дозволяє перенести доступи користувачів, цілі і деякі інші параметри, але не самі аналітичні дані. Існує декілька інструментів переносу, які допоможуть у міграції. З ними можна швидко переносити цілі з підключеного ресурсу Universal Analytics у Google Analytics 4, як події-конверсії. Також за допомогою функції імпорту можна перенести зв’язки з Google Ads із Universal Analytics у Google Analytics 4. Всі інструменти, які дозволять перенести дані, та інструкції до них, описані у Analytics довідці.

В GA4 немає представлень

У попередніх версіях Analytics звіти про ресурси були доступні через представлення даних. У GA4 немає представлень — вона складається лише з облікового запису та ресурсів, а для збору інформації необхідно налаштувати потік даних.

Відстеження конверсій

Конверсія — головна цільова дія відвідувачів вашого сайту. Наприклад, для інтернет-магазинів конверсією є оформлення замовлення. Цю подію GA4 автоматично фіксує без додаткових налаштувань. 

Замість сегментів — аудиторії

Створіть аудиторії, замість сегментів у вихідному ресурсі, щоб згрупувати користувачів на основі певних характеристик, попередніх дій або прогнозованої майбутньої поведінки. Використовуйте ці аудиторії для своїх звітів у GA4 і Google Ads.

Налаштуйте період збереження даних

Після базових налаштувань перейдіть до Налаштування даних → Зберігання даних і оберіть максимальний період зберігання даних — 14 місяців. Це одна з важливих відмінностей від попередньої версії Analytics, в якій був необмежений термін зберігання інформації.

Налаштуйте фільтри даних

За допомогою фільтрів можна включати та виключати вхідні дані про події, які обробляє Google Analytics. Ця функція дозволяє прибрати з даних аналітики дії ваших співробітників або розробників на сайті. Для цього перейдіть в Налаштування даних → Фільтри даних. 

Розширена статистика — відстеження пошуку на сайті

Перейдіть в меню Потоки даних, виберіть відповідний потік і налаштування Розширеної статистики. Там увімкніть наступні пункти:

  • прокручування;

  • кліки зовнішніх посилань;

  • пошук на сайті;

  • завантаження файлів.

Ці додаткові події потрібно відстежувати і аналізувати кожному інтернет-магазину.

Підключення Google Analytics 4 на Хорошопі

Ми в Хорошопі зробили все, щоб підключення аналітики до інтернет-магазинів було максимально простим. Вам не треба вставляти коди або писати технічне завдання розробнику на відстеження подій на сайті. Так було з попередньою версією Google Analytics Universal і це ж стосується GA4, яку вже використовує багато наших клієнтів. Достатньо просто скопіювати ідентифікатор відстеження та вставити його у відповідне поле в налаштуваннях, активувати систему і внести зміни. Дивіться актуальну інструкцію щодо підключення Google Analytics 4 на Хорошопі.  

Як перевірити коректність налаштування GA4

В асистенті з переходу буде відображатися інформація щодо підключення тегу аналітики до сайту. Якщо ви увімкнули аналітику на сайті більш ніж 48 годин тому, а в даних веб-потоку відображається напис «Збирання даних не активне для цього веб-сайту» — варто перевірити коректність підключення. Для цього існує декілька способів. 

Події в реальному часі

Дані в цьому звіті з’являться після того, як клієнти почнуть використовувати сайт або додаток, який ви зв’язали з Analytics. Переглядати дані можуть усі користувачі з доступом до ресурсу Google Analytics 4.

DebugView для досвідчених користувачів

Цей розділ знаходиться в вкладці Адміністратор в налаштуваннях ресурсу. DebugView в реальному часі відображає події і властивості користувача, які збирає Analytics. Для роботи із DebugView потрібний режим налагодження, який стає доступним після установки розширення Google Analytics Debugger для Chrome. Потім увімкніть це розширення і оновіть сторінку. 

Електронна комерція в GA4

Одна із важливих опцій аналітики для інтернет-магазину — це можливість відстеження електронної комерції. В минулій версії Analytics таке відстеження розподілялося на стандартне і розширене, які налаштовувались різними способами. Для відстежування базових даних достатньо було увімкнути стандартну електронну комерцію. 

Для відстеження повного шляху користувача потрібні були налаштування розширеної електронної торгівлі, а підключення відбувалися на рівні представлень даних. В цьому одна з ключових відмінностей нової аналітики — в GA4 немає представлень даних та різних версій електронної комерції. У новому інструменті вже передбачено відстеження розширеної комерції.

А що ж буде з даними, які я збирав весь цей час? 

Google не передбачив передачу історичних даних в нові акаунти. Нещодавно компанія повідомила, що після зупинки збору даних у Universal Analytics вони будуть доступні ще протягом року, а саме до 1 липня 2024 року.  Ви можете завантажити свої історичні дані в BigQuery, але дані будуть в табличному необробленому вигляді. Доведеться докласти багато зусиль, щоб побудувати на їх основі звітність та зробити її придатною до порівняння із GA4.

Звіти в Google Analytics 4

Інтерфейс звітності в GA4 дуже відрізняється від Universal Analytics, тому важливо знати, де шукати дані. GA4 розбиває звіти на дві великі категорії про життєвий цикл і користувачів. Може бути не відразу зрозуміло, де знаходяться ті звіти, до яких ви звикли у Universal Analytics.

Перехід до звітів в Universal Analytics зазвичай здійснюється через меню звітів зліва. У GA4 це робиться через розділ огляду. За замовчуванням звітів у GA4 не так багато, як було у Universal Analytics, але можливості GA4 набагато ширші. Першочергово завдяки потужному конструктору, який дозволяє будувати звіти під свої потреби.

Наприклад, в UA була лише одна візуалізація стандартної воронки продажів. А в GA4 можно будувати і відстежувати будь-які послідовності в межах даних, які збирає ресурс. Воронки в GA4 показують рух користувача, незалежно від того, було це в рамках одного сеансу або кількох.

Звіти про поведінку

Звіти про поведінку в Universal Analytics дозволяли переглянути вміст сайту, щоб дізнатися, які сторінки відвідують користувачі. GA4 об’єднує сторінки веб-сайтів і екрани додатків в одну область звітності під назвою «Сторінки та екрани», яка знаходиться в розділі «Залучення» GA4. 

Звіти про конверсії

Відстеження цілей в GA4 базується на подіях, які автоматично створюються системою. Однак ви можете створювати власні події та конверсії, які стосуються вашого сайту чи бізнесу. Показники конверсій доступні в звітах про залучення та користувачів, а зведення всіх конверсій можна переглянути в Залучення → Конверсії.

Звіти електронної комерції

Подібно до звітів про цілі, дані електронної комерції в Universal Analytics дозволяли побачити, які кампанії, канали чи ключові слова дали найбільший прибуток. Ця функція також доступна в GA4 та її можна побачити у звітах Монетизація → Покупки в електронній комерції.

З якими труднощами можна зіткнутися при переході на GA4

Ми звернулись до наших партнерів, маркетингового агентства Inweb за коментарем щодо переїзду на Google Analytics 4. Вони назвали основні труднощі, які стають причинами для відстрочення переїзду: 

  • незвичний та складний інтерфейс. Новий ресурс має новий набір звітів і показників, що може викликати труднощі. Треба навчати співробітників, які працюють з аналітикою, користуватись інструментом;

  • необхідність повторно організувати збір даних — встановити лічильник на сайт, налаштувати відстеження подій тощо;

  • потреба у повторному зв’язуванні ресурсу з усіма сервісами для передачі та збору даних (Google Ads, Search Console і т.д.);

  • втрата історичної інформації. Це, мабуть, найнеприємніше при переїзді, адже зібрана роками статистика залишиться в Universal Analytics, а новий ресурс GA4 почне збирати дані з моменту встановлення лічильника на сайт. Саме тому Google ще рік тому рекомендував створювати ресурси GA4 паралельно зі старими, щоб зібрати дані за якомога більший період.

До труднощів, що виникають при переїзді на новий ресурс, слід додати проблеми та недоліки нового інструменту. Вони відштовхують користувачів, оскільки не все можна відтворити в GA4 у порівнянні зі звичним UA.

  1. В новому ресурсі Google Analytics немає можливості створювати кастомні обчислювальні показники, що обмежує аналіз в інтерфейсі.

  2. В GA4 немає коефіцієнта конверсії, що відображає рівень конверсійності у розрізі каналів трафіку, сторінок, типів пристроїв тощо. Хоча в новій версії аналітики доступні важливі показники для інтернет-бізнесу, такі як LTV, ROAS або коефіцієнт взаємодії.

  3. Максимальний термін зберігання даних для маніпуляції з ними лише 14 місяців, а у старій аналітиці можна було встановити безстрокове зберігання. Водночас GA4 можна легко зв'язати з BigQuery, де є необмежений простір для зберігання даних за додаткову плату.

  4. Робота з сирими даними BigQuery має свій недолік. Згідно схеми експорту даних, ключові параметри подій та користувачів зберігаються у вкладених полях. Це означає, що для отримання необхідної інформації для аналізу вам доведеться обробити в кілька разів більше інформації.

  5. Ще один недолік нового ресурсу — це тривала обробка даних. Дані про сеанси, події, торгівлю потрапляють у звіти із затримкою 24-72 години.

  6. У роботі з GA4 легко зіткнутися з квотами та лімітами на вивантаження даних, що є вагомим недоліком при створенні звітів та дашбордів з великою кількістю інформації.

Важливо сказати про нюанс щодо автоматичної міграції з UA на GA4. Такий перехід підійде тим, хто використовував Universal Analytics лише для базового трекінгу. У разі складних додаткових налаштувань автоматичне перенесення на новий ресурс може не лише перевищити квоти та ліміти, а й пошкодити налаштування. Внаслідок цього доведеться відновлювати параметри власноруч, що займе набагато більше часу ніж налаштування з нуля. Перенос конфігурації цілей зі старого представлення UA в новий ресурс GA4 також має свої недоліки і обмеження. Рекомендується детально ознайомитись з довідкою Google та іншими додатковими джерелами перед початком процесу. 

Переїзд на GA4 — незворотний процес для кожного бізнесу, що працює в інтернеті. Водночас це складне рішення і більшість користувачів досі не перейшли на новий ресурс. Варто зазначити, що Google плідно працює над GA4 і постійно вдосконалює його, тож чекаємо виправлення всіх помилок і недоліків. Всім вдалого переїзду — Катерина Ніколаєва, Head of Analytics Inweb.

Висновок

GA4 — це майбутнє Google Analytics. Це абсолютно нова платформа, яка використовує дані на основі подій, а не сеансів, як було в Universal Analytics. Пам’ятайте, що між GA4 і Universal Analytics є багато відмінностей, тому важливо дати собі час, щоб у всьому розібратися.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів